Πρωτιά στις καταγγελίες ή αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή για το 2015 σε θέματα ιδιωτικής ασφάλισης είχε ο κλάδος της Ζωής με ποσοστό 38,1 %, ακολουθεί ο κλάδος υγείας ατυχήματα με ποσοστό 31,3% και ο κλάδος κατοικίας -ιδιοκτησίας με ποσοστό 29%.
Ωστόσο, ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης που περιλαμβάνεται στον χρηματοπιστωτικό τομέα τών αναφορών -καταγγελιών του Συνήγορου του Καταναλωτή εμφανίζει το μικρότερο ποσοστό αναφορών καταγγελιών, αφού στις 10 περιπτώσεις αυτής της κατηγορίας μόνο οι 3 αφορούσαν την ιδιωτική ασφάλιση.
Επίσης στην έκθεση του Συνήγορου του Καταναλωτή για το 2015 αναφέρεται ως ιδιαίτερης σημασίας παρέμβαση του σε θέμα που αφορούσε , οπως αναφέρει η έκθεση καταχρηστικό, όρο σε συμβόλαιο ασφάλισης υγείας .
Καταχρηστική άρνηση ασφαλιστικής εταιρείας για την κάλυψη νοσηλίων
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε την αναφορά καταναλωτή, διαμαρτυρόμενου για την άρνηση της ασφαλιστικής του εταιρείας, στην οποία διατηρούσε ατομικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής, να καλύψει τα έξοδα νοσηλείας του, με αιτιολογία την καθυστερημένη αναγγελία εισαγωγής του στο νοσηλευτικό ίδρυμα. Η εταιρεία επικαλέστηκε σχετικώς όρο του συμβολαίου, ο οποίος προέβλεπε την υποχρέωση του ασφαλισμένου να την ειδοποιήσει εγγράφως μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ημερομηνία εισαγωγής και, οπωσδήποτε, πριν από την έξοδο από το νοσοκομείο.
Η Αρχή έκρινε μη νόμιμο τον παραπάνω ισχυρισμό της εταιρείας, διότι η υπαίτια παραβίαση της παραπάνω συμβατικής υποχρέωσης του ασφαλισμένου δεν μπορεί να έχει ως συνέπεια την απαλλαγή του ασφαλιστή από την καταβολή του ασφαλίσματος. Έκρινε, επίσης, άκυρο τον 92 – Ετήσια Έκθεση 2015 σχετικό συμβατικό όρο, δεδομένου ότι μετέβαλε το ασφαλιστικό βάρος του ασφαλισμένου σε εξαιρετικά βραχύχρονη αποσβεστική προθεσμία. Κατόπιν τούτων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απηύθυνε σύσταση στην ασφαλιστική εταιρεία να προβεί στην κάλυψη της συγκεκριμένης ασφαλιστικής περίπτωση.
πηγη: asfalisinet.gr